• INTACTIO – במרכז היזמות והחדשנות של המכללה מפתחים בימים אלה משחק שילמד בעלי ליקויים קוגניטיביים ואוטיסטים להגיע לעצמאות כלכלית

    מאת: אורי מסלובסקי ואילון פרת

    המשחק הוא חלק משמעותי ובלתי נפרד מילדותנו, ולכן לא פלא שרבים מאתנו מתקשים להיפרד מחוויית המשחק גם בבגרותם. כזה הוא גם אליאס שמילוב, איש תכנה יצירתי, שמתקשה להשלים עם העובדה שמשחקי החצר והקופסא למיניהם, הולכים ונעלמים, ושאת מקומם בחיי ילדיו תופסים גדג'טים ומסכי מחשב מרצדים ונטולי תחושה ונשמה.


    יוצאים לשופינג: שילוב ייחודי של משחק מחשב וירטואלי עם מציאות מוחשית

    מיד יסופר מה עשה אליאס עם תחושת החסר המתסכלת שאחזה בו, אבל נקדים לזה עוד השוואה רלוונטית אחת: בימיו הראשונים של ה"משחק" היה בו לא פעם ערך מוסף: הוא לא בא רק כדי לשעשע את המשתתפים, אלא שהמשתתפים ראו במי מהם שניצח אותם סוג של גיבור כמעט; כזה שיכול להתמודד טוב יותר עם אתגרי החיים, ובימים קדומים אף להתמודד היטב עם איתני הטבע ולשרוד אותם. כיום, בזכות הקדמה, והקדמה הטכנולוגית בפרט, נעלם המרכיב "ההישרדותי" מן המשחק במובן הפיזי (חוץ מאשר בתכנית הטלוויזיה "הישרדות", שמציבה בפני משתתפיה אתגרים שכאילו נלקחו מימים קדומים..), ואת מקומו מיהר למלא מרכיב הישרדותי אחר: הישרדות כלכלית. תפישת מושג הכסף, הבנת ערכו בשווקים שונים ומשתנים וההפנמה כיצד "לנהל" אותו ביעילות – כל אלה ממוקמים גבוה בפירמידת ההישרדות של העולם המודרני. 

    קרא עוד