מיומנויות למידה אקדמית

14 מפגשים
קהל יעד- כתות ט'-'
 
תקציר לקורס
מטרת הקורס הינה הקניית כלים יעילים ללמידה, פיתוח הרגלי למידה נכונים והגברת המודעות העצמית לסגנון הלמידה האישי של הלומד. הקורס יסייע לאתר את נקודות החוזק והקושי של הסטודנט ויכוון ללמידה עצמאית ומותאמת. שיפור כישורי הלמידה עוסק בתחומים רבים, כגון: ארגון ותכנון זמן וחומרי למידה, הכנה לקראת בחינות, התמודדות במהלך מבחן, ייעול הזיכרון, אסטרטגיות לעיבוד חומר, ומיומנויות קריאה.
 
דרישות הקורס
  • נוכחות ב-85% מהשיעורים לפחות (לא יותר מ-2 היעדרויות, גם במקרה של הצטרפות מאוחרת).
  • השתתפות פעילה בשיעורים בהתאם למשימות שיתקבלו בשיעור (20%).
  • עבודה מסכמת (80%).
 
תחומים שנדון בשיעור
 
שיעור
נושא
1
1) לכל אחד יש סגנון למידה אחר (הפעלה חווייתית).
2) מיפוי סגנונות למידה.
2
אסטרטגיות למידה
3
כלים לקריאה יעילה: קריאת מאמר, קריאת ספר, קריאה באנגלית
4
כלים לעיבוד חומר
5
ארגון ותכנון זמן אפקטיבי
6
ארגון ותכנון זמן אפקטיבי
7
מיומנויות זיכרון.
8
שאילת שאלות
9
עקרונות להעברת פרזנטציה
10
פרזנטציות: התנסות מעשית.
11
הכנה למבחנים: כלים להתמודדות עם עומס בתקופת המבחנים.
12
הכנה למבחנים: כלים להתמודדות עם חרדה.
13
1) מוטיבציה מהי?
2) המוטיבציה שלי ללימודים (הפעלה חווייתית)
14
1) סיכום לקורס (הפעלה חוויתית)
2) מתן עבודה מסכמת לקורס