השתלמויות

המרכז לקידום ההוראה והלמידה יוזם ומארגן מידי שנה מגוון השתלמויות קצרות ומתמשכות לציבור המרצים.
במהלך שנת הלימודים ובחופשות שבין הסמסטרים מתקיימות השתלמויות בנושאים שונים, חלקן מיועדות לכלל המרצים וחלקן מועברות במסגרת מחלקתית או מסגרת ייעודית אחרת. מטרת ההשתלמויות היא לענות על צרכי המרצים בעקבות הכנסת תכניות לימודים חדשות ושיטות הוראה וטכנולוגיות חדשות, ולשם העשרה והתפתחות אישית של המרצים.

השתלמויות בתשע"ז:

למידה פעילה בהרצאה פרונטלית?? גישת הגילוי המודרך: סדנה בהנחייתו של שי ישראלי , אשר במסגרתה התנסו המרצים בגישת הגילוי המודרך, ודנו בה כדרך ליצור למידה פעילה במהלך הרצאות בלימודי הנדסה.

הכל (כמעט) על הקול: סדנה בהנחיית מוריה אור מיטווך, מנהלת המרכז לאומנות ובריאות הדיבור. הסדנה כללה היכרות עם נושא הקול:  טכניקה קולית, נזקי קול לטווח הקצר והארוך, שאלות לאבחון ראשוני, אנטומיה של הקול, איברי הדיבור, קול צרוד (גורמים, דרכי טיפול, המלצות), עישון, אלכוהול וקפאין, המלצות לדיבור בריא, תקשורת שאינה רק מילים, וחימום קולי.  בחלק השני של המפגש למדו המשתתפים על דרכים לפתרון בעיות הקול.

תכנית הכשרה למרצי המכללה  T4e2

"התחדשות" – תכנית שנתית ייחודית לשיפור וקידום איכות ההוראה במכללה. התכנית היא ייחודית בהיקפה (כ-60 ש"א), ומבוססת על 12 מפגשים אחרי הצהרים (4 שעות כ"א), ושני ימים מרוכזים לאורך שני סמסטרים. במחזור הראשון,  משתתפים 13 מרצים המייצגים את רוב המחלקות במכללה. מטרות התוכנית הן לפתח את התפיסות, הכישורים והמיומנויות של מרצי המכללה בשיטות הוראה-למידה-הערכה מתקדמות בחינוך ההנדסי, וכן לקדם את היישום הפעיל של שיטות אלו בקורסים של משתתפי התוכנית.

התוכנית מותאמת לגישות המתקדמות בחינוך ההנדסי בעולם של שינויים טכנולוגיים-חברתיים. לכן, הושם דגש על עבודת צוות, למידה מבוססת בעיות (PBL) ולמידה מתמשכת ופעילה, אשר מהווים כישורים חיוניים להתפתחות המקצועית של מהנדסים בהווה ובעתיד, בצד תכנים כגון: כלים ללמידה פעילה, תכנון שיעור, למידה שיתופית, קידום המוטיבציה והערכת הלמידה. התוכנית כוללת התנסות מעשית כחלק אינטגרלי מתהליך הלמידה, באמצעות יישום אישי בקורסים, אשר מלווה על ידי מנחים מצוות התוכנית (מסגל המרכז לקידום ההוראה והלמידה והמחלקה להוראה במכללה).