חדשות

  • צפו בוידאו: מעבדת הפיילוט החדשה של המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה

    הסטודנטים להנדסת ביוטכנולוגיה נהנים השנה, לראושנה,  ממעבדה חדשה שמתמקדת ב"הנדסה תהליכית". המעבדה כוללת מכשור מתקדם וזהה לזה שקיים בתעשיית המזון . המטרה: לאפשר לסטודנטים לתרגל את העבודה כאילו היו עובדים בתעשייה עצמה, לצד יישום מעשי של החומר התיאורטי שהם לומדים.  עוד על החידוש המרענן והיעיל, בכתבת הוידאו שלפניכם.

    לצפייה בכתבת הוידאו:


     

    קרא עוד
  • צפו בוידאו: הצלחה לכנס האיכות ה-11 – "איכות הלכה ומעשה"

    כנס האיכות "הלכה ומעשה" ה-11 במכללה התקיים בסוף השבוע שעבר  (30.5.2019) בהשתתפות אנשי תעשייה ואקדמיה שהאזינו להרצאות בהיבטים שונים של הבטחת האיכות בייצור התעשייתי ובכלל.

    בין הנושאים שנידונו בכנס: ניהול איכות בעידן המודרני, יישומי בינה מלאכותית בארגון מערכות מידע מודרני, עתיד תחום האיכות ועוד. הכנס נחתם בפאנל בהנחיית פרופ' רון קנת ממוסד שמואל נאמן בטכניון, שעסק בנושא "איכות 4.0", בהשתתפות מרצי הכנס ומומחים אורחים.
    לכנס הגיע כאורח כבוד פרופ' מוראט טסטיק, ראש המחלקה להנדסת תעשייה באוניברסיטת Hacettepe בטורקיה (אנקרה), המשמש גם כנשיא הרשת האירופית לסטטיסטיקה עסקית ותעשייתית (ENBIS). בהרצאתו סקר פרופ' טסטיק את ההישגים בתחום ניהול האיכות עד כה, ומבט על האתגרים וההזדמנויות בתחום לאור ההתפתחויות הצפויות ערב המהפכה התעשייתית הרביעית.

    צפו בכתבת וידאו על האירוע:

    שתי הרצאות מליאה נוספות הוקדשו לסוגיות אסטרטגיית האיכות, מפי פרופ' שוקי דרור, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללה  וכיווני התפתחות עתידיים, מפי כרמית ברדוגו-כהן,  אסטרטגית איכות בחברת KLA.

    לדברי נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק, הכנס מתכתב היטב עם ייעוד המכללה לקדם את הפריון בתעשייה הישראלית. "פריון זה שם המשחק בתעשייה של היום ואיכות המוצר הינה אחד משני תנאים בסיסיים ביצירה של קו ייצור פריוני, יחד עם יעילות התהליך. אנחנו לקחנו על עצמנו כמכללה לעסוק בסוגיה זו ולקדם את הפריון בעיקר בתעשייה המסורתית. אנו עושים זאת על ידי עיצוב של מהנדסים עם ארגז כלים מקיף, שידעו לאבחן בעיות בקו היצור ולמצוא להם פתרון הנדסי הולם".

    יו"ר הכנס, פרופ' אמיל בשקנסקי, מומחה לשיטות ניהול איכות סטטיסטיות מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללת בראודה, מציין כי הכנס היווה מפגש המשלב הקניית ידע מקצועי והחלפת דעות בין עמיתים למקצוע, במיוחד בנושאים המאפיינים ארגוני פיתוח, ייצור ושירות: "הכנס העלה לדיון מגוון נושאים ואתגרים בתחום האיכות המתקשרים לתעשייה החכמה ומהפכת התעשייה 4.0. הכנס נערך בשבוע האיכות הישראלי בשיתוף עם חברות ומפעלים רבים בגליל ואנו מקווים שיתרום רבות לפיתוח התעשייה באזור ולקשר עם האקדמיה והמחקר גם בתחום האיכות. אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בארגון הכנס ותרם ליישומו והצלחתו. אנו זוכים לתגובות חיוביות מכלל המשתתפים", דברי פרופ' בשקנסקי.

    במסגרת הכנס התקיים טקס חגיגי, בו הוענקו "כוכבי איכות" ומלגות במסגרת התכנית לעידוד המצוינות בתעשייה בצפון ע"ש דני רוזוליו ז"ל לשנת 2018-19

    קרא עוד
  • ברדעת יצא לאור: קיראו על כל מה שקרה במכללה בחצי השנה האחרונה

    כמידי שנה לקראת חג הפסח אנו מפרסמים את  ברדעת, עתון המכללה, ובו כתבות על כל מה שקרה כאן אצלנו בחצי השנה האחרונה. גם גיליון זה, כקודמיו, עשיר במידע ותמצאו בו כתבות על מחקרים חדשים ופורצי דרך; על הישגים של סטודנטים ושל אנשי סגל אקדמי; על כנסים וטקסים חגיגיים; על תכניות לימוד ומיזמים; על שיתופי פעולה עם התעשייה, על הקשרים המתהדקים עם מוסדות אקדמיים בעולם, ובסין בפרט, ועוד ועוד.

    לקריאת המהדורה המקוונת - לחצו על תמונת השער:


    קרא עוד
  • מרצה מעוררת השראה: ד"ר אילנה קפטן קיבלה תעודת הוקרה בעקבות סקר של אגודת הסטודנטים הארצית

     ד"ר אילנה קפטן מהמחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה זכתה באות מרצה מעורר השראה, בעקבות סקר שנעשה על ידי התאחדות הסטודנטים בישראל.   האות מביע את הערכתם והוקרתם של אלפי סטודנטים וסטודנטיות כלפי אנשי ונשות סגל מכלל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ. 

    ד"ר אילנה קפטן מקבלת את אות ההוקרה מנשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק

    הענקת האות מהווה את שיאו של פרויקט ארצי וייחודי במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, שנערך בקרב סטודנטים וסטודנטיות בעבר ובהווה והוא חוצה דיסציפלינות ומוסדות אקדמיים. הפרויקט הינו יוזמת התאחדות הסטודנטים הארצית, ארגון הגג של כ- 300,000 סטודנטים וסטודנטיות בישראל. מטרת הפרויקט כפולה: ראשית, זיקוק הערכים והתכונות האישיות והמקצועיות הנמצאות בבסיס ההוראה, על ידי הענקת ההזדמנות לסטודנטים וסטודנטיות להשמיע את קולם ולאפיין את מי שנתפש בעיניהם כמעורר השראה; שנית, קיום שיח פורה בנושא איכות וחשיבות ההוראה של מרצים באקדמיה והשפעתם על עיצוב דור העתיד של ישראל.


    מרצה מעוררת השראה: ד"ר אילנה קפטן

    טקס הענקת האות יתקיים ביום ראשון 07.04.2019 , כחלק מכנס הצעירים של מפעל הפיס והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית.  בישיבת חבר הנאמנים שהתקיימה השבוע קיבלה ד"ר קפטן את התעודה מידי נשיא המכללה,  פרופ' אריה מהרשק. ברכות ! 

     

    קרא עוד
  • רוצים לטפח מנהיגות הנדסית? כך עושים את זה נכון

    להיות מהנדס במאה ה-21 זה הרבה יותר מלתכנן, לבצע חישובים ולכתוב קוד. המהנדס של היום נדרש ליכולת עבודה בצוות, למידה עצמאית במשך כל החיים ולהיות מסוגל להתמודד עם פתרון של בעיות מורכבות במצבי חוסר ודאות. אלה הן דרישות התעשייה המתקדמת בישראל ובעולם כולו.

    במשך שנים התבססה הכשרתם של המהנדסים בארץ ובעולם בעיקר על הקניית ידע הנוגע ישירות לתחום ההנדסי הנלמד, אך כיום, בעקבות התמורות שחוללה הקדמה, יש הכרח לשנות גם את שיטות ההכשרה. על אתגר זה מופקדים המוסדות להשכלה גבוהה; אלה מבינים שחלף זמנן של שיטות ההכשרה הוותיקות וכי עליהם לספק לתעשייה בוגרים בעלי חשיבה חדשנית ויצירתיות, שהשכלתם רחבה מעבר לתחום ההנדסי שבו התמחו, מעין מולטי-מהנדסים, או במלים אחרות: הוכשרו למנהיגות הנדסית.



    הדברים כבר קורים. בפקולטות להנדסה בעולם משלבים בתכניות הלימוד מקבץ קורסים שמטרתם שנועדו להטמיע במהנדס תכונות של מנהיגות. כזאת, למשל, היא תכנית שכבר רצה באוניברסיטה של אוקלהומה בשם: Jerry Holmes Leadership Program for Engineers & Scientists (JHLP) שמטרה לשפר את יכולות הסטודנטים להנדסה בחמישה תחומים עיקריים: התפתחות אישית, יחסים ביו-אישיים, ניהול ועבודת צוות, מנהיגות וטיפוח בנה רב-תרבותית. התכנית מספקת מגוון של הזדמנויות לפיתוח מנהיגות, כולל ימי הרצאות מובחנות, סדנאות, קורסים וסימפוזיון מנהיגות דו-שנתי. הם משתתפים בפגישות אקטואליות חודשיות ובאירועים אחרים שבהם הם משחיזים את כישורי המנהיגות שלהם, ובהדרגה יוצרים השפעה אמיתית כמנהיגים באוניברסיטה ובקהילות הסובבות אותה.

    ומה קורה בארץ? דומה שדווקא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, הממוקמת בכרמיאל, היא הנחשונית . היחידה לקידום ההוראה והלמידה של המכללה מחוללת מהפכה של ממש בהכשרת הסטודנטים, ועושה רושם שבהקשר זה היא מובילת השינוי באקדמיה הישראלית. השיטה שבחרו במכללה להתחיל את המהפכה מבוססת על "למידה מבוססת בעיות" – PBL – Problem Based Learning , לפיה הסטודנטים הם האחראים על תהליך הלמידה, מתנהלים בצורה עצמאית ולומדים לעבוד בצוות תוך התמודדות עם פתרון בעיות כאמצעי ללמידה משמעותית.

    "אימוץ PBL כגישה מובילה בהוראה ובלמידה מציבה את המכללה בעמדה ייחודית בהשכלה הגבוהה הנדסית בארץ, שכן זו המכללה היחידה המכשירה את הסטודנטים בכלל הכישורים והמיומנויות הנדרשות מהמהנדסים של היום", מסבירה ד"ר נירית גביש, העומדת בראש היחידה לקידום ההוראה והלמידה במכללה. "כבר במהלך הלימודים לתואר, הסטודנטים שלנו מתנהלים כמו מהנדסים בתעשייה וצוברים ניסיון חשוב שמכשיר אותם להוביל את תעשיית המחר. אימצנו שיטה זו לאחר שמחקרים היראו ששיטת PBL משפרת את יכולת הלמידה של הסטודנטים ומגבירה את המוטיבציה שלהם להצטיין, לעבוד טוב יותר בצוות, ולהיות עם ראש יצירתי ופתוח לרעיונות חדשניים – תכונות שנדרשות כיום בתעשייה בכלל, ובתעשייה החכמה בפרט. לפי חזון המכללה, בעתיד הקרוב לא יהיה סטודנט להנדסה שילמד אצלנו שלא ייקח לפחות קורס אחד שיילמד בשיטה זו".



    מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית שליד הטכניון פרסם לאחרונה דו"ח "חינוך מהנדסים במאה ה-21*", שמחזק את הדעה שדוגלת בצורך להרחיב את השכלתו של המהנדס הישראלי, כבר בשלבים הראשונים להכשרתו, על מנת שבסיומם הוא יוכל להשתלב היטב בעולם הטכנולוגי המתחדש ולעמוד בתחרות הגלובלית. לפי הדו"ח, אין להסתפק רק בלימודי תיאוריה או אף בפרקטיקה מקצועית של מקצועות ההנדסה, אלא צריך להרחיב את יריעת ההשכלה למחוזות נוספים, בתיאום עם ההתפתחויות בתעשייה. הגישה המתגבשת מדגישה שחדשנות הנדסית מחייבת לא רק תוספת של נדבך ידע מדעי והנדסי כי אם גם מגוון כישורים ותכונות אישיות, שכוללים, בין השאר, יצירתיות, פתרון בעיות, חשיבה תכנונית ויזמות.

    בהקשר זה נציין שבראודה "כבר שם": לתוכניות הלימוד נוספו השנה קורסים חדשים שניתנים באמצעות המרכז ליזמות ולחדשנות במכללה. קורסים אלה מטפחים בסטודנטים את תחומי ידע שיידרשו מהם בסיום התואר, כגון: יזמות, חדשנות, פיתוח חשיבה יצירתית, תכנון עסקי, חשיבה המצאתית, קניין רוחני, פיתוח אבי-טיפוס ועוד.

    ומה אומרת על זה המועצה להשכלה גבוהה? נראה שהיא אינה עומדת מנגד וממתינה שהדברים יקרו מעצמם ושהנושא נמצא במקום גבוה על סדר היום שלה. מוסדות אקדמיים שמיישמים את השינויים בתכניות הלימוד שלהם, זוכים לתקציבים שיאפשרו להם להתמיד בעשייתם ולטפחה. המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה התבשרה לאחרונה על מענק כספי בסך 100 אלף שקלים, לאחר שתכניתה לשפר את איכות ההוראה באמצעות "יצירת תשתית לשילוב מיומנויות רכות" בלמידה, שכנע את וועדת השיפוט שמדובר במהלך נכון וחיוני. "שילוב בין הנדסה ומיומנויות רכות הינו חדשני, נכון, בעל פוטנציאל לשיפור איכות הלמידה ובעל השפעה משמעותית על הבוגרים", נכתב בנימוקי הוועדה." מיומנויות רכות" חשובות משום שהן קובעות את יכולתו של אדם להצטיין ולהגיע להישגים אישיים ומקצועיים במסגרות חברתיות, כמו ארגונים, צוותי עבודה או כל הרכב אנושי אחר. המיומנויות הללו כוללות יכולות בתחומי אינטליגנציה רגשית, תקשורת, ניהול ומנהיגות, גינונים, פתרון קונפליקטים, קבלת החלטות, הנעה ומשמעת עצמית, יכולת שכנוע וכו' – מכאן ברור שמנהיגות הנדסית כולל הרבה מעבר להנדסה, כפי שטוענים הקברניטים האקדמיים של המכללה הקטנה והחכמה של מהצפון.

    מנהיגות הנדסית מתאימה גם לכם ?  בואו ללמוד בבראודה. לפרטים לחצו.

    •בחודש יוני הקרוב (13.6.2019) תקיים המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה כנס "מנהיגות הנדסית" שייתן במה ליוזמות שיעסקו בצורך להוביל שינוי מערכתי כלל-ארצי בכל הקשור להכשרת מהנדסי המחר. הכנס יפגיש בין מומחים וחוקרים בתחום ההוראה והלמידה, לצורך החלפת דעות וידע, על מנת לקדם עוד את התהליך הנחוץ לשינוי אופיו ויכולותיו של המהנדס העתידי.

    קרא עוד
  • יש תקווה באקדמיה: נציגי המכללה השתתפו בפאנל רב-תרבותי שהתקיים בבית הנשיא

    במעמד מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, מנהלת התכנית "תקווה ישראלית באקדמיה", אילה הנדין, דוברים, מנהלי שיווק וממוני "תקווה ישראלית באקדמיה" במוסדות להשכלה גבוהה בארץ, התקיים בבית הנשיא בסוף השבוע שעבר מפגש, שכותרתו:  "מתקשרים שותפות – ממשבר להזדמנות".  את המכללה ייצגו במפגש דיקנית הסטודנטים, ד"ר אורנה מילר, וופא עבד-אלגני, הממונה על הפרויקט בדיקטנט הסטודנטים.

    תקווה ישראלית באקדמיה הושקה ביולי 2016 כיוזמה של נשיא המדינה, מתוך הבנת הנכסים הייחודיים, החברתיים, הכלכליים והחינוכיים של השדה האקדמי ופועלת ב-40 מוסדות אקדמיים בארץ. התכנית באה כהשלמה לתכניות המגזריות הייעודיות המופעלות היום במוסדות להשכלה גבוהה בארץ ופועלת להטמעת תפיסה של שותפות כמדיניות. התכנית מקדמת ארבעה יעדים מרכזיים: הגברת הגיוון והייצוג של קבוצות האוכלוסייה השונות באקדמיה, כשירות תרבותית, עיצוב דמות בוגר האקדמיה וחיזוק הרצף אקדמיה-תעסוקה.

    "היה לי הכבוד לייצג בכנס את המכללה ולההציג בפאנל את הסיפור של האקדמאיים הערבים בישראל. דיברתי על החסמים וההזדמנויות של הצעיר הערבי  השואף לרכוש השכלה ולהשתלב בתעסוקה הולמת", מספרת  וופא עבד-אלגני, הממונה על הפרויקט במכללה. "ניסינו לדון לאורך המפגש בשאלה איך מתקשרים שותפות דרך דיבור אחר ואיך הופכים מלים של שותפות למודל יישומי בתקשורת הפנימית והחיצונית במוסדות להשכלה גבוהה".

    בחלק השני של המפגש התכנסו המשתתפים סביב שולחנות עגולים ודנו בשאלה: כיצד מדבררים את השותפות בין המגזרים השונים באקדמיה.

    קרא עוד
  • הצלחה בשחקים: יותר מ-2000 מבקרים הגיעו למכללה בשבוע החלל הישראלי

    הצלחה גדולה לאירועי שבוע החלל הישראלי שהתקיימו במכללה, בהובלת המרכז לנוער שוחר מדע. האירוע התקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, במקביל לשורת אירועים נוספים שהופעלו במוסדות אקדמיים מובילים ברחבי הארץ.


    פעילות לילדים באירועי שבוע החלל שהקיימו במכללה. צילום: JINIPIX

    המשתתפים נהנו משפע סדנאות והפעלות מדעיות לכל המשפחה, ביניהן: מיצג חווייתי רב חושי המשחזר את הנחיתה ההיסטורית על הירח, מופע של ד"ר מולקולה, מתחם אינטראקטיבי "מסע לירח" עם חידות נושאות פרסים לילדים, מבוך לייזרים עתידני, מופע אור-קולי בפלנטריום מתנפח, בנייה ושיגור של טילים, סדנאות לבניית דגמי לוויינים, שעת סיפור עם סיפורים מהירח, עמדות צילום מיוחדות והפתעות נוספות.

    יום קודם לאירוע החווייתי למשפחות, ביקר במכללה האסטרונאוט גארט רייזמן, היהודי הראשון ששהה בתחנת החלל הבינלאומית. רייזמן הרצה על חוויותיו בחלל בפני 400 תלמידי תכניות המצוינות המופעלות במכללה בשיתוף אשכול בית הכרם ומשרד החינוך – מחוז צפון, נפגש עם בני נוער המפתחים את לווין הנוער הראשון בגליל – "גליל-1" וביקר במעבדת החלל של המרכז לנוער שוחר מדע.


    האסטרונאוט גארט רייזמן במעבדת החלל עם תלמידי המרכז לנוער שוחר מדע במכללה. צילום: אלכס הובר.

    האירוע  נוהל על-ידי צוות המרכז לנוער שוחר מדע במכללה, בשיתוף צוות מדריכים של חווידע-טבע בכרמיאל. עשרות מדריכי התחנות היו בני נוער המשתתפים בתוכניות המדעיות-טכנולוגיות במכללה. לדברי איתי מלק, מנהל המרכז, מידי שנה אירועי שבוע החלל תופסים נפח גדול יותר ומושכים אליהם עוד ועוד משתתפים מרחבי הגליל כולו. "השנה אירועי שבוע החלל נמשכו על פני יומיים מלאי פעילויות וחוויות, במהלכם ילדים ובני נוער רבים נחשפו לאירועים פורצי דרך בתולדות האנושות כמו הנחיתה על הירח והתנסו בחוויות וניסויים מדעיים מרתקים. אנו פועלים ככל יכולתנו לפתוח את השערים לעולם המדע והטכנולוגיה בפני הדור הצעיר בגליל ולאפשר להם להתנסות בחוויות אחרות ומיוחדות שיעודדו אותם לפרוץ דרך אל העתיד", אומר מלק.

    קרא עוד
  • מלגות רבותי, מלגות: מאות סטודנטים קיבלו השנה מלגות לימודים באמצעות יחידת הדיקנט

    דיקנט הסטודנטים במכללה ממשיך לגייס  מלגות למען הסטודנטים והתוצאות ניכרות בשטח. לאחרונה חולקו במכללה מאות מלגות לסטודנטים, שנתרמו על ידי גופים שונים, במטרה לסייע להם לצלוח את לימודי ההנדסה המאתגרים בהצלחה.

    140 מלגות הוענקו לסטודנטים במסגרת התוכנית "סטודנטים בונים עתיד בגליל", של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל. התוכנית מעניקה 15 אלף שקלים לכל  סטודנט שהשתלב בעבודה בשנה האחרונה ללימודיו ובחר לעבוד ולגור בגליל במשך שנתיים לאחר סיום לימודיו (5,000 שקלים בכל שנה). סך הכל הוענקו מסגרת התוכנית בשלוש השנים האחרונות כ-5.4 מיליון שקלים.


    בונים את העתיד בגליל - טקס חלוקת המלגות לסטודנטים, שהתקיים באודיטוריום המכללה

    תכנית המלגות ללוחמים משוחררים "אימפקט" של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), העניקה 124 מלגות נוספות לסטודנטים במכללה. המלגות, בגובה $4,000 לכל שנת לימוד הוענקו לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. כל מלגאי ממומן על ידי תורם אישי, המלווה אותו לאורך כל לימודי התואר הראשון, ומתחייב במסגרת התוכנית לבצע 130 שעות פעילות למען הקהילה.


    מתוך טקס חלוקת מלגת "אימפקט" , שניתנה השנה ל 124 סטודנטים במכללה

    קרן המלגות קציר, מיסודה של קרן רש"י, תתמוך השנה ב-18 סטודנטים במכללה. הקרן מסייעת לסטודנטים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, להתגבר על המכשולים החברתיים והכלכליים המונעים מהם לרכוש השכלה אקדמית, מלווה אותם אישית, תומכת ונותנת מענה בזמן אמת לאורך כל תקופת הלימודים, כך שהתפתחותם האקדמית תהווה בסיס לפריצת דרך אישית ולשינוי מהותי בחייהם, תוך השתלבות בעשיה חברתית משמעותית. בטקס השתתפו הסטודנטים, נציגי הקרן ונציגי דיקנט הסטודנטים, שנפרדו בהתרגשות רבה ממנהל הקרן שלומי אריה, שמסיים את תפקידו.


    מתוך טקס חלוקת מלגת קציר, שניתנה השנה ל-18 סטודנטים במכללה

    חמש מלגות נוספות נתרמו על ידי משפחת אלישיב לסטודנטיות מהמחלקות להנדסת חשמל ואלקטרוניקה והנדסת מכונות. המלגה, על שם אבי המשפחה על שם אבי המשפחה יעקב (ינק) לבקוביץ' ז"ל, הינה בגובה שכר הלימוד השנתי ומוענקת זו השנה השלישית לנשים אשר בחרו ללמוד את מקצועות הליבה של ההנדסה, בעלות רקע כלכלי מאתגר.


    הסטודנטיות שזכו השנה במלגה תרומת משפחת אלישיב, לצד מציגי המשפחה, דקנית הסטודנטים וראש התכנית להנדסת חשמל ואלקטרוניקה

    דקנית הסטודנטים, ד"ר אורנה מילר, מציינת כי דקנט הסטודנטים, באמצעות מדור מלגות, מטפל במגוון מלגות לסטודנטים הלומדים במכללה: מלגות פנימיות של המכללה ומלגות של קרנות חיצוניות, חלקן מלגות סיוע וחלקן מלגות הצטיינות. רובם של הזוכים במלגות משולבים בפעילות חברתית בקמפוס ומחוצה לו. "לכל מלגה קריטריונים שונים, כאשר מדור מלגות מכוון, מייעץ, ממליץ לסטודנטים על המלגות המתאימות לכל אחד. אני מברכת את הסטודנטים שקיבלו השנה מלגות ומודה למעניקי המלגות על תרומתם, אשר ודאי תסייע לסטודנטים לצלוח את לימודיהם בדרך אל התואר ", אומרת ד"ר מילר.

     

    קרא עוד
  • תוכנית היזמות והחדשנות של חיפה והצפון "i-North" זכתה ב-2 מיליון ₪ במסגרת מכרז של המועצה להשכלה גבוהה

    התוכנית (i-NORTH-Innovation In The North) היא פרי של שיתוף פעולה בין המכללה, אוניברסיטת חיפה והמכללה האקדמית תל-חי, לקידום חדשנות ויזמות בקמפוסים ובצפון כולו. במסגרת המכרז של המל"ג חולקו סך הכל כ-77 מיליון ₪ למוסדות אקדמיים שונים בארץ. הרעיון שמאחורי המכרז הינו להפוך את המוסדות האקדמיים גם למוסדות יזמיים, לשלב בין התעשייה לאקדמיה, בין סטודנטים למרצים וחוקרים וליצור פרויקטים וקורסים בין-תחומיים המעודדים יזמות וחדשנות.

    במסגרת התכנית ישלבו המוסדות האקדמיים פעולה, תוך ניצול משאבים משותפים, שיתוף תכניות אקדמיות, שילוב יתרונות יחסיים ובניית תשתית התנסות מבוזרת, שתהווה זרז לפיתוח חדשנות ויזמות בצפון כולו. דגש רב מושם בתכנית על שילובים בין-תחומיים, הממנפים יתרונות יחסיים וסינרגיה בין השותפים ויוצרים תחומי התמקדות לחדשנות ויזמות. התכנית מתמקדת בחמישה תחומים: בריאות ורווחה דיגיטליים, תעשייה חכמה 4.0, מדעי הים, טכנולוגיית מזון, וסביבה וקיימות.

    לדברי פרופ' שרית סיון, המשנה לנשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, תוכנית היזמות i-North תשדרג את התשתיות האנושיות והפיזיות במוסדות השותפים, שיהפכו למובילי יזמות וחדשנות בת קיימא ויקדמו את הפריפריה הצפונית. "לא בכל יום חוברים שלושה גופים להשכלה גבוהה לתוכנית רב-שנתית ורב-מוסדית שתצעיד את האזור כולו קדימה בתחום היזמות והחדשנות. הצוות המשותף, בראשות אלקה ניר מאוניברסיטת חיפה, עשה לילות כימים על מנת להגיש למל"ג תוכנית מסודרת ומפורטת, אשר לשמחתנו התקבלה ואשר צפויה לחולל שינוי משמעותי. יישום התכנית יקדם את המוסדות השותפים, חברות ומפעלים שותפים וכאלו שיצטרפו לעשייה, וכפועל יוצא את האזור כולו. אני רוצה להודות לד"ר משה שביט וד"ר נירית גביש, שהובילו את הנושא מטעם המכללה, ולשאר השותפים בתכנית, על עבודה מאומצת ללא לאות. עכשיו עלינו לצאת לדרך ולהגשים את המטרות שהצבנו לעצמנו" ציינה פרופ' סיון.

    התקציב שניתן לתכנית על ידי המועצה להשכלה גבוהה, בסך 2 מיליון ₪, הינו ל-4 שנים. הכספים יוקדשו בין היתר גם  להרחבה והעמקה של חינוך והכשרה ליזמות, כולל התנסויות מעשיות, ולחשיפה לתרבות יזמית.




    קרא עוד
  • מתמטיקאים מהארץ והעולם השתתפו בכנס בנושא גיאומטריה יישומית

    איך מיישמים עקרונות גאומטריים מעולם המתמטיקה בעולם האמתי וכיצד ניתן להשתמש בהם לפתרון אתגרים במגוון תחומים? על מנת לתת תשובות לשאלה זו התכנסו במכללה מתמטיקאים ממוסדות אקדמיים בארץ ובעולם לכנס בנושא גיאומטריה יישומית.

    את הכנס יזמו ראש המחלקה למתמטיקה, פרופ' מרק ילין, וחברי סגל המחלקה – פרופ' לביא קרפ וד"ר אמיל סוקאן. לדברי פרופ' ילין: "כנס זה בנושא גיאומטריה ויישומיה הינו חלק ממספר כינוסים שיזמה המחלקה למתמטיקה במכללה, שמטרתם להנגיש את המתמטיקה התיאורטית ולהראות כיצד ניתן ליישמה במגוון תחומים בהם אנו עוסקים בחיי היום-יום. לכנס הגיעו חוקרים מארצות הברית, הודו, הונג-קונג ואירופה, כמו גם ממוסדות אקדמיים מובילים בארץ. כנסים מסוג זה מהווים כר פורה ליצירת שיתופי פעולה רב תחומיים ויצירה וחיזוק של קשרים קיימים עם חוקרים בארץ ובעולם ואנו מתכננים מפגשים בנושאים מתמטיים נוספים גם בעתיד".


    מדברים במספרים:  המתמטיקאים שהגיעו לכנס במכללה 

    פרופ' אריג'יט סמל (Areejit Samal) מהמכון למדעי המתמטיקה בעיר צ'נאיי בהודו, שהשתתף בכנס ציין כי הוא משתף פעולה עם ד"ר אמיל סוקאן מהמחלקה למתמטיקה כארבע שנים בתכנית משותפת לגיאומטריה שימושית והגיע לכנס על מנת לפגוש מומחים בתחום ולשמוע גישות נוספות. "במסגרת עבודתנו המשותפת, הציע ד"ר סוקאן מספר דרכים מעניינות לפתרון אתגרים בתחום הרשתות הביולוגיות אותו אני חוקר, באמצעות כלים מתמטיים טהורים שתורגמו למתמטיקה שימושית. עשינו שימוש בכלים אלו במגוון מחקרים ברשתות ביולוגיות, במדעי החברה ובטכנולוגיה. חשיבותו של הכנס הזה בכך שהוא מאפשר לנו החוקרים לפגוש קולגות מתחומים שונים שמעניקים נקודות מבט מגוונות על תחומי המחקר הפרטיים של כל אחד מאתנו המאפשרות לפתח כיווני מחשבה ופתרונות יצירתיים לאתגרים יישומיים אמתיים" ציין פרופ' סמל.

    ד"ר אמיל סוקאן, מהמחלקה למתמטיקה ושותפו של פרופ' סמל למחקר הוסיף כי הכנס נועד לחשוף כמה שיותר גוונים של הגיאומטריה התיאורטית וכיצד ניתן להמירם לאפליקציות שימושיות במגוון דיסציפלינות. "הרעיון של הכנס הוא לקבץ יחד מומחים שיציגו גוונים שונים של הגיאומטריה, מהתיאורטית ביותר ועד המעשית ביותר, ומהם השימושים שניתן להפיק מהגיאומטריה, החל מקוסמולוגיה ועד רשתות תקשורת ורשתות סוציאליות. אני ושותפי מהודו חוקרים יחד כבר מספר שנים את הגיאומטריה של רשתות אמתיות וטבעיות, סוציאליות וביולוגיות. פרסמנו כבר 7 מאמרים בנושאים שונים וכיום אנחנו משתפים פעולה במחקר שמיני במספר", אמר ד"ר סוקאן.

    קרא עוד