צפו בוידאו: "מובילים שינוי באקדמיה" - על הכנס שעסק במנהיגות הנדסית

תחת הכותרת: "מנהיגות הנדסית - מובילים שינוי באקדמיה", התקיים במכללה (13.6.19) הכנס השביעי של המרכז לחינוך הנדסי וליזמות במכללה. בכנס הוצגו יוזמות העוסקות בהובלת שינוי מערכתי בהוראה ובלמידה, והוחלפו במהלכו ידע,דעות ורעיונות בין מומחים וחוקרים העוסקים בפיתוח שיטות הוראה חדשניות. 

הכנס נפתח בשתי הרצאות מליאה. הראשונה של פרופ' ארנון בנטור ממוסד שמואל נאמן בטכניון, שכותרתה: "חינוך מהנדסים במאה ה-21 בישראל - ובנות ודרכי פעולה". הרצאת המליאה השנייה עסקה בחדשנות וביזמות באקדמיה כמנוף לשינוי ולצמיחה עירונית והועברה על ידי פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת המכללה האקדמית להנדסה עזריאלי בירושלים, ומנכ"ל האוניברסיטה העברית ישי פרנקל. בהמשך הכנס התפצלו המשתתפים לשולחנות עגולים ודנו במגוון נושאים הנוגעים לחינוך מהנדסי העתיד, לאור התמורות החלות בתעשייה והצורך להתאים את ההוראה לשינויים אלו.

 

 "הגישות החדשות מחליפות את מתודולוגיות הלימוד המסורתיות ותורמות לשיפור ההישגים האקדמייםלפיתוח מוטיבציה ללמידה, ובסופו של דבר  להכשרת הדור הבא של המהנדסים והתאמתו לצרכי התעשייה בעידן המהפכה התעשייתית הרביעית", אומרת ד"ר נירית גביש, ראשת המרכז לחינוך הנדסי וליזמות במכללה, ויושבת ראש הכנס. "במכללה כבר מיושמות מגוון גישות חדשניות בחינוך ההנדסי, ובמרכז לחינוך הנדסי וליזמות אנו שוקדים על לימוד, פיתוח והטמעת מתודולוגיות אלו לתועלת הסטודנטים, המרצים והמנחים".

 

צפו בסרטון על הכנס:

 

 

את הכנס חתמה פרופ' ניצה דוידוביץ מאוניברסיטת אריאל, ראש הפורום הארצי של מרכזי ההוראה והלמידה, שהציגה מיזם חדש לתכנון ופיתוח קורסי MOOCS למיומנויות הוראה למרצים חדשים.

 

פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת המכללה האקדמית להנדסה עזריאלי בירושלים,  שימשה בעבר כמשנה לנשיא המכללה, אומרת כי מאז ומעולם היה המרכז לחינוך הנדסי וליזמות במכללה פורץ דרך הן מבחינת הקשר עם הסטודנטים והן בהתוויית הדרך למרצים: "קיים צורך ממשי בשינוי דרכי הוראת ההנדסה לאור השינויים הרבים הן בעולם התעשייה והן באוכלוסיית הסטודנטים המגיעה למערכת ההשכלה הגבוהה. כיום הכלים עמם צריכים לצאת הסטודנטים לתעשייה הם לא רק ידע הנדסי, אלא גם כישורים נוספים, שיאפשרו להם להשתלב בעולם תעשייתי-טכנולוגי שמשתנה ללא הרף. הכנס שם דגש על השינויים המרכזיים שצריכים להתבצע במערכת ההשכלה הגבוהה, כך שתתאים לדרישות המאה ה-21, וצוותי החשיבה שנבנו בכנס נגעו במגוון היבטים ונושאים הקשורים לעולם משתנה זה". 


 

 

חזור לרשימה