סיפורי בוגרים

  • ליאור ל.
    ליאור ל.

    ליאור ל. - בוגר המחלקה להנדסת תעשייה וניהול

    ראש תחום פרויקטים לוגיסטיים במחלקת הנדסת תעשייה, רפאל   

    את לימודיו במחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללה התחיל בשנת 1999 וכבר בשנה השלישית ללימודים מצא משרה חלקית כסטודנט במחלקת הנדסת תעשיה ברפאל.
    ליאור מאמין גדול בכך שהמכללה מציבה כתנאי בפני הסטודנטים לעשות את הסטאז' כחלק מההכשרה האקדמית בטרם קבלת התואר. "זהו שילוב מנצח; מצד אחד הדרישה מקדמת מקצועית ומצד שני מאפשרת לתרום ערך מוסף לארגון. הכלים שסופקו בתקופת הלימודים במכללה היוו גורם שאיפשר לי להתבלט בתוך המחלקה כבר בתחילת דרכי המקצועית".

    קרא עוד
  • סוהיל בראזי
    סוהיל בראזי

    סוהיל בראזי – בוגר המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה והנדסת מכונות

    מנהל מחלקת הנדסה, ישקר  
    סיימתי לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בשנת 2005 במגמת חשמל ואלקטרוניקה ומיד נקלטתי לעבודה בחברת "ישקר" כמהנדס ייצור במחלקת הנדסת מכונות, שמתמחה בהעברה מפיתוח לייצור.
    בחרתי בבראודה כי היא ידועה כאחת ממכללות הדגל ללימודי הנדסה, המקפידה על רמה גבוהה של לימודים אקדמאים ואכן הלימודים היו קשים במיוחד בשנתיים הראשונות. לצד זה, הלימודים היו באווירה חמה, תומכת, עם ליווי אישי.
    קרא עוד
  • ג'מיל אסתיתה
    ג'מיל אסתיתה

    ג'מיל אסתיתה - בוגר המחלקה להנדסת מכונות

    מנהל פרויקטים במטה ההנדסה של שטראוס   
    התקבלתי לבראודה עם רקע טכני בסיסי וציונים ממוצעים מהתיכון. התקדמתי שלב אחרי שלב, תוך קבלת תמיכה מסגל המרצים והיועצים  וסיימתי את לימודי בשנת 2003 בהצטיינות יתרה
    (עשיתי שתי התמחויות, כך ש"משכתי" את משך לימודי לשנה נוספת).
    החל מתקופת הסטאז' השתלבתי בתעשייה במפעלים בתחומים מגוונים כגון: תעשיות הרכב, ציוד רפואי, תעשיה בטחונית, אנרגיה ירוקה ועוד.
    לאורך כל הדרך הפגנתי ואני מפגין מקצועיות רבה באמצעות הידע הרב שרכשתי (עם דגש על הידע המעשי), דבר שהינו מאוד חסר באקדמיה במקומות אחרים.
    על מנת לשמור על יתרון תחרותי בשוק, המשכתי ללימודי תואר שני במנהל עסקים MBA והתחלתי להשתלב בתפקידים ניהוליים בתחומים טכנולוגיים.
    כיום אני בתפקיד מנהל פרוייקטים במטה ההנדסה של שטראוס.
    קרא עוד
  • אופיר חזן
    אופיר חזן

    אופיר חזן - בוגר מתמטיקה שימושית

    חוקר ביצועים צבאי בתעשייה ביטחונית, בעל חברת סטארט-אפ בתחום האינטרנט וסטודנט לתואר שני בחקר ביצועים וניתוח מערכות בטכניון
    כבוגר המחזור הראשון של מתמטיקה שימושית אני מרגיש שעלי להודות לגורמים רבים על הבחירות הנכונות שביצעו בעיצוב תכנית הלימודים העשירה והפרקטית אשר משרתת אותי ואת חבריי הבוגרים בעיסוקינו המקצועיים והאקדמיים כאחד. בחירה נכונה של מסלול הלימודים אפשרה לי יציאה חלקה לשוק העבודה והתקדמות מהירה בחברה בה אני עובד.
    את לימודי סיימתי במסלול המצוינות של המכללה, דבר אשר אפשר לי חשיפה לקורסים ממחלקות אחרות וחשוב מכך, התנסות במחקר בתחום ביו-אינפורמטיקה.
    אז למה מתמטיקה אתם שואלים?
    קרא עוד
  • עדי גילון
    עדי גילון

    עדי גילון - בוגרת המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה

    מייסדת ומפתחת מינרז קוסמטיקס Mineraz Cosmetics 
    החיבור לקריירת החלומות שלי, החל לפני 13 שנים. הרצון להגשים חלום ילדות ולרקוח מוצרי קוסמטיקה.
    סיימתי את לימודי התיכון במגמת ביולוגיה עם תשוקה בלתי מתפשרת לבצע ניסויים, ליצור, לחשוב מחוץ לקופסא, לפתח וליזום. חיפשתי תחום לימודים אשר יוכל לאפשר לי את כל זה ויחד עם זאת לקחת אותי קדימה בהגשמת חלומי. ידעתי שאני רוצה לרכוש השכלה מדעית, להבין את נושא הכימיה של מרכיבי תכשירים ותרופות, לדעת את הביולוגיה של התאים, להתנסות בניסויים מדעיים ולהתנסות בתעשייה. לשמחתי מצאתי מקום שיכול לספק לי את כל זה.
    בחרתי במסלול לימודי ביוטכנולוגיה באורט בראודה. הייתי בין המחזורים הראשונים ללמוד שם את התחום החדשני. תכנית הלימודים היתה עשירה והרמה היתה גבוהה. המרצים הקדישו את התכנים לעשייה מקצועית וחדשנית. עבדנו שעות רבות במעבדות חדשניות. האווירה בקמפוס היתה משפחתית, מקבץ הסטודנטים היה איכותי. קיבלתי כלים ללמידה עצמית, מה שעוזר לי עד היום בפיתוח מוצרים חדשים. צברתי שעות ניסיון בעבודתי במעבדות המכללה. החיבור, הביטחון לעבוד עם חומרי גלם - החל מאז ימי הלימודים שלי.
    קרא עוד
  • עודד שפינדל
    עודד שפינדל

    עודד שפינדל – בוגר המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה

    אנליסט בכיר בקרן הון סיכון, Excell Partners, רוצ'סטר - ניו יורק       
    סיימתי את לימודי במחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה עם דגש על הנדסת תרופות.
    עברתי לרוצ'סטר, בקיץ של שנת 2008 על מנת להתחיל בעבודת הדוקטורט במחלקה לפרמקולוגיה ופיזיולוגיה (מרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר).
    במקביל הצטרפתי למעבדתו של Dr. Bradford C. Berk MD, Phd (מנכ"ל, המרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר וסגן נשיא בכיר למדעי הבריאות URMC).
    ב- 2010 עברתי בהצלחה מרובה את מבחן הצעת התזה.  
  • חיים כהן
    חיים כהן

    חיים כהן - בוגר מתמטיקה שימושית והנדסת חשמל ואלקטרוניקה

    עוסק במחקר בתחום של Machine Learning בטכניון בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה כחלק מתואר שני ומלמד שם
    התחלתי את לימודיי במחלקה להנדסת חשמל בשנת 2008. במהלך שנת הלימודים הראשונה, גיליתי את הנטייה שלי לתחום המתמטיקה וכך, כאשר נודע לי כי נפתח מסלול חדש לתואר במתמטיקה שימושית, החלטתי להצטרף למחזור הראשון במסלול זה וללמוד לתואר כפול בהנדסת חשמל ומתמטיקה שימושית. את לימודיי לשני תארים אלו השלמתי בשנת 2011 , כאשר בשנה השלישית ללימודים למדתי סמסטר אחד באוניברסיטת Rochester, שם למדתי גם קורס אחד בפקולטה למתמטיקה. מיד בתום לימודיי טסתי לגרמניה, שם עבדתי מספר חודשים במחקר במכון המחקר Juelich. בעבודה זו עסקתי במחקר ופיתוח בנושא מדידת נפח גידולים סרטניים במוח באמצעות שימוש בהדמאות ממוחשבות. כיום אני מתעסק במחקר בתחום של Machine Learning בו אני מפתח ומנתח אלגוריתמים למערכת לומדות כחלק מהתואר השני  בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון בנוסף .
  • אלכס פרטין
    אלכס פרטין

    אלכס פרטין - המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה

    לומד לתואר דוקטורט באוניברסיטת Rochester בארה"ב   
    נולדתי באוקראינה, ובגיל 7 עליתי לארץ, היישר לכרמיאל.  לאחר סיום הלימודים בתיכון במגמת אלקטרוניקה, החלטתי להמשיך בלימודי הנדסאי אלקטרוניקה בבראודה, אותם סיימתי כמצטיין נשיא.
    לאחר הלימודים התגייסתי לחיל הים  לשירות מלא, בסיומו נרשמתי לשנת השלמה (מהנדסאי למהנדס) והתקבלתי למכללה כסטודנט מן המניין במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה.
    אלכס מוסיף "היה ברור לי שאני אמשיך בבראודה ללימודי תואר בהנדסה. על אף שהיותי כרמיאלי היווה שיקול ללימודים במכללה, כמו גם העובדה שסיימתי במכללה לימודי הנדסאי, לא הייתי בא ללמוד בה אלמלא הייתי חושב שהתואר טוב ואילו היה בי ספק שמוטב לי ללכת למקום אחר. הייתי רגוע שבאתי ללמוד בבראודה כי הכרתי את המקום ושמעתי על הרבה מהנדסים שהשתלבו מצוין בשוק העבודה". 
    קרא עוד
  • דימה צ'ורני
    דימה צ'ורני

    דימה צ'ורני - בוגר המחלקה להנדסת מכונות

    מהנדס מערכת בחברת ההזנק "סטדיקופטר"      
    הסיפור שלי יכול לתת עידוד לצעירים שלא ממש השקיעו בלימודי התיכון שלהם, אבל רוצים לעשות שינוי כיוון ולהצליח בקריירה מקצועית.  לפני שעליתי לישראל בגיל 18, הייתי מה שמכונה: ילד רחוב". השקעתי רק במקצועות שאהבתי (פיזיקה, מתמטיקה, כימיה), אבל הזנחתי לגמרי את יתר המקצועות ובקושי הצלחתי לסיים את בית הספר התיכון.
    כשהגעתי ארצה הלכתי לגור בקיבוץ, ואחרי עוד שנתיים בצבא גם מה שכן למדתי בתיכון נשכח ממני לחלוטין. ידעתי שהחלום שלי להתקבל ללימודים בטכניון לא יוכל להתגשם, בטח שלא בדלת הראשית. ובכל זאת, מאחר שהיה לי ברור שעתידי הוא בתחום הטכני, החלטתי לא לוותר.
    קרא עוד
  • חן פריזנט
    חן פריזנט

    חן פריזנט - בוגרת המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה

    לומדת במסלול ישיר לדוקטורט בפרמקולוגיה באוניברסיטת רוצ'סטר
    אם הייתי צריכה לספר בכמה מילים על בראודה, הייתי בוחרת בשתי נקודות שיא עיקריות, שלפחות לאחת מהן יש השפעה ישירה על החיים שלי כיום. הראשונה היא הזכות שנפלה בחלקי לקחת חלק בפרויקט "ראשי קבוצות", במהלכו הוכשרתי להעביר סדנאות אינטראקטיביות בקבוצות קטנות לסטודנטים בשנה א', בקורס עם שיעור כישלון גבוה. החוויה הזו העניקה לי סיפוק רב וכלים להמשך. גולת הכותרת השנייה של לימודי היא כמובן הסטאז': נשלחתי לאוניברסיטת רוצ'סטר בניו-יורק לחצי שנה וביצעתי פרויקט בעל משמעות (שבהמשך התקבל לפרסום במגזין מדעי נחשב). חקרתי את ההבדלים בין תאי מערכת החיסון השונים בתגובה לדלקת, זאת על ידי הזרקת נוגדנים פלורוסנטים לצורך הבחנה בין התאים השונים. הבדיקה נעשתה בזמן אמת תוך התבוננות בכלי הדם של עכבר תחת הרדמה. לא הייתי מוותרת על הסטאז' – זו ההכנה הכי טובה ל"עולם האמיתי". כיום אני לומדת בשנה השנייה במסלול הישיר לדוקטורט בפרמקולוגיה באוניברסיטת רוצ'סטר. אין לי ספק שבזכות אורט בראודה נפתחה בפני דלת זו ואני מרגישה שצוידתי בארגז כלים טוב איתו צלחתי את השנה הראשונה והמאתגרת בתכנית.
  • אורנית בן דיין
    אורנית בן דיין

    אורנית בן דיין - בוגרת המחלקה להנדסת תעשייה וניהול

    מנהלת תפעול בכירה בחברת אמזון הבריטית      
    את הקריירה המקצועית שלי התחלתי בשנת 2003, בחברת "תרו", כמתמחה במחלקת הנדסת תעשייה וניהול של החברה.
    עבודתי בחברה התרכזה בבחינת תהליכים ובניסיון לייעלם ולהטמיעם בעבודת החברה. ההתמחות היתה הזדמנות מצוינת ליישם את הידע התיאורטי שצברתי במהלך הלימודים, בעודי מתוודעת לחברה ולעולם העסקי. לאחר סיום הלימודים התקבלתי ל"תרו" במשרה מלאה כעובדת מן המניין. בהמשך קודמתי לתפקיד ראש צוות מצוינות תפעולית. במסגרת זו עבדתי במקביל למנהל האתר בהטמעת שיטות מצוינות תפעולית באגף התפעול של החברה.
    קרא עוד
  • הישאם מזעל
    הישאם מזעל

    הישאם מזעל - בוגר המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה

    חוקר במכון ויצמן למדע   
    הסיפור האישי שלי מתחיל בתקופת לימודיי בתיכון אותם סיימתי עם ידע בסיסי ביותר במתמטיקה ובאנגלית, מבלי שלמדתי כימיה כלל אך למדתי ביולוגיה (תחום שעניין אותי) וממשיך בשלוש שנות עבודה בתור שכיר בעבודות מטבח, אחזקה, וגינון.
    התעניינות בתחום לימודים אקדמיים הגיעה בשלב מאוחר יותר, כאשר  הייתי קורא מאמרים שקשורים למדע בלהט כזה, שמילאו את סקרנותי ותמיד השאירו אותי עם טעם של עוד. לאחר התלבטות האם ללמוד ביולוגיה ולאחר הרבה התלבטויות וחיפושים אינטינסיביים, שמחתי והתרגשתי מאוד לגלות שישנו תחום הנדסת ביוטכנולוגיה. לא אחרה לבוא ההתלבטות השנייה: היכן ללמוד? לא התקבלתי לאוניברסיטאות ולטכניון עקב תנאי התחלה נמוכים שהיו לי אז מבחינת בגרות ופסיכומטרי.
    קרא עוד