במכללה ספרייה מרכזית אחת, המשרתת את כל היחידות האקדמיות.
אוסף הספרייה מכיל למעלה מ-230,000 פריטים: ספרי לימוד, עיון וספרות יפה, כרכי כתבי עת, פרויקטים, תקליטורים, שקופיות, הרצאות, תקנים, תדפיסים ומפות.
מרבית הפריטים באוסף הינם דיגיטליים ובהם למעלה מ 148,000 ספרים אלקטרוניים, כ 31,000 כתבי עת דיגיטליים בתחומי STM – מדע, טכנולוגיה ורפואה, 267 הרצאות מוקלטות, ואוסף פרויקטים הכולל 3,192 פרויקטים, מתוכם 70 פרויקטים לתואר טכנאי, 1830 פרויקטים לתואר הנדסאי, 1,215 פרויקטים לתואר ראשון (BTECH + BSC) וכן 75 פרויקטים לתואר שני.
אוסף השאלה מתמדת – לרשות הסטודנטים אוסף ספרים להשאלה סמסטריאלית ושנתית של ספרי לימוד וטקסט, בעלות נמוכה, המנוהל על ידי "מכלול" בקמפוס.
בספרייה 34 עמדות מחשב מהן 26 עמדות לשימוש הסטודנטים, וכן מכונות צילום, מדפסות וסורק.
מספר טלפון לבירורים: 04-9901967
מספר פקס: 04-9901880
טלפון וואטסאפ: 053-9259539
יש להגדיר את מספר הטלפון כאיש קשר בנייד או לסרוק את הברקוד:
ימים ראשון – חמישי 8:00 – 20:00
יום שישי – סגור
סטודנטים ואורחים יקרים,
בשל הגידול בכמות הסטודנטים והביקוש לשירותי הספרייה במקביל להתמעטות מרחבי הלימוד בקמפוס, הכניסה לספרייה והשימוש בשירותיה יתאפשרו לסטודנטים של המכללה האקדמית להנדסה בלבד.
תודה על ההבנה
הספרייה זמינה, לכל דבר ועניין, בערוצי ההתקשרות הבאים:
טלפון 04-9901967/52
ווטסאפ 053-9259539
דואר אלקטרוני לצוות הספרייה
שירותי ההשאלה נפסקים רבע שעה לפני סגירת הספרייה.
על השינויים בקיץ ובחגים יש לברר במספר הטלפון 04-9901967.
סטודנטים יקרים,
תאריך: 14.6.2023
השאלת ספרים
שירותי מחלקת ההשאלה ניתנים רק עם הצגת כרטיס סטודנט מעודכן. השאלה מתבצעת עם הצגת הספר המבוקש.
ההשאלה הינה אישית ואין הקורא יכול להעביר זכויות השאלה לקורא אחר. תאריך ההחזרה מחייב את הקורא להחזיר במועד זה.
תקופות השאלה:
ספרי האוסף הרגיל – 7 ימים.
ספרי לימוד מבוקשים – 7 ימים.
ספרי קריאה – 16 יום.
הזמנת ספרים
הזמנת ספרים על ידי הקוראים מתבצעת דרך קטלוג הספרייה.
אין קורא יכול להזמין ספר שעותק שלו כבר נמצא בידו.
הגעת ספר מוזמן מצוינת בכרטיס הקורא המזמין, וכן נשלח לקורא אמייל המודיע שהספר ממתין עבורו. ספר מוזמן ממתין לקורא יומיים בלבד בדלפק ההשאלה.
החזרת ספרים
על הקוראים לשמור על שלמות הספרים.
החזרת ספרים מתבצעת ע"י הנחת הספר בארגז ההחזרה שבדלפק ההשאלה.
אי החזרה במועד הנקוב יביא לשלילת זכות ההשאלה של הקורא, כדלקמן:
על כל תקופה בת 7 ימי אחור תישלל זכות ההשאלה ל-10 ימים.
איחור מעל 7 ימים יחויב בקנס בסך של 3 ש"ח ליום או לחלק ממנו.
אחור בהחזרת ספר ממחלקת השמורים יביא לקנס כפול.
על הקורא לעקוב אחר מצב השאלותיו והזמנותיו באמצעות כרטיס הקורא בקטלוג הספרייה.
ספרים אבודים
על הקוראים לפצות את הספרייה תמורת ספרים שאבדו או הושחתו.
על הקורא לרכוש עבור הספרייה ספרים חליפיים.
לשירות קוראי הספרייה, המרצים והסטודנטים, עומדת ההשאלה הבין ספרייתית. במסגרת שירות זה מובאים חמרי למידה והוראה עבור הקוראים מספריות אחרות ומשירותי מידע בארץ וברחבי העולם. השירות חינם למרצים ועלותו לסטודנטים בהתאם לעלויות הנדרשות מהספרייה.
3. עריכת חיפושים.
מחלקת היעץ ממליצה על השימוש ב- Mendeley, לארגון המידע הביבליוגרפי של עבודות הקוראים. בכלי זה ניתן לאמץ את שיטת הציטוט המועדפת על המחלקה בעת הגשת עבודות המחקר.
מחלקת המדיה כוללת את החומר הלא-ספרי הכולל מפות, תקליטורים ו – USB, שקופיות והרצאות וידאו. הגישה אל ההרצאות אפשרית מקטלוג הספרייה, מכל עמדה ברחבי הקמפוס ומחוצה לו. ההרצאות ניתנות לדלייה על פי נושא ומשמשות ללימוד שוטף ולתרגול נוסף.
מחלקת הרכש עוסקת ברכש חומר ספרי ולא-ספרי, עברי ולועזי, עבור הספרייה. מדיניות הרכש מנחה את הספרנים לענות על צרכי הלימודים על פי בקשות המרצים ועל פי הצורך המסתמן בספרייה במשך השנה.
מחלקת הרכש שומרת על מידע מעודכן בנוגע למצאי הספרות המקצועית הלועזית בעולם באמצעות קטלוגים שוטפים , וממליצה לכל המרצים להיות עמה בקשר כדי לאתר נתונים מדוייקים תהליך זה חיוני להזמנת הפריטים הנכונים לצורך המרצה ותלמידיו. הפריטים המבוקשים על-ידם; מחבר, כותר, מו”ל, מהדורה, שנה,ISBN וכדומה.
לרשות המרצים טופס מתאים לנושא זה. הקישו כאן לצפייה בטופס, להדפסתו ולמילויו.
אפשר גם לשלוח את פרטי ההזמנה בדואר אלקטרוני, אל הספרייה.
מדיניות הרכש של ספריית המכללה עומדת על רכישת ספר אחד לכל שישה סטודנטים לכל פריט מקריאת החובה, וספר אחד לקורס לכל פריט שהינו קריאת רשות, פרט לרכישת ספר נוסף מקריאת החובה למרצה, המושאל לו למשך הקורס.
מחלקת הקטלוג עוסקת בתיאורם הפיסי של פריטי הספרייה ובשילובם בקטלוג. תוך כדי הקיטלוג, מוקצים לפריטים כותרי נושאים/מילות מפתח, הן בעברית והן בלועזית, לתיאור נושאי העניין בהם הם עוסקים. כותרי נושאים/ מילות מפתח אלה מאפשרים דליית מידע ממוקדת לפי נושא מקטלוג
הספרייה. קטלוג הספרייה שואף לעמוד בתקני מערכת הכללים AACR2, FRBR, FRAD, MARC , ו- RDA ומטרתו להגיע להשתלבות במערכת הקטלוג האקדמית הלאומית ולהשתתף ברשימות המונוגרפיות והסדרונים הנמצאים בספריות האקדמיות של ישראל וברחבי העולם.
הקשה כאן תקשר אותך לתיאור מפורט יותר של מערכת זאת.
לצד מערכת הקודים של ה-DDC , מתוארים הפריטים בקטלוג בעזרת מילות מפתח נושאיות, המאפשרות לקבל רשימות ביבליוגרפיות בנושא מבוקש.
עקב הצורך לשמור על רמת השירות של הספרייה עבור כלל קוראי קהיליית המכללה, נוקטת הספרייה במדיניות קנסות בגין איחורים.
הארכת הספרים המושאלים בספרייה מתבצעת אוטומטית, עד 6 חודשים, כל זמן שהספר לא הוזמן על ידי קורא אחר.
אין הארכה אוטומטית לספרים מוזמנים (על ידי אחרים), “שמורים” (השאלת לילה או סוף שבוע) ומילונים.
הקוראים מחוייבים להתעדכן באופן תדיר ב”כרטיס הקורא” באתר הספרייה במצב הפריטים המושאלים.
המערכת שולחת לדואר האלקטרוני של הקוראים הודעות על מועד החזרת הספרים. הקוראים מתבקשים לוודא שכתובת הדואר האלקטרוני שלהם עדכנית ופעילה.
איחור בהחזרת ספרים – קנסות:
אי החזרת פריט בזמן גורמת מידית להטלת קנס ולחסימת כרטיס הקורא.
במקרה של איחור ראשון יהיה ויתור בשל פעם ראשונה, לאחר הסבר הנוהל.
קנסות מצטברים במקרים שונים:
עבור כל יום איחור יגבה קנס של 3 ₪ ליום איחור/לפריט.
שרותי הספרייה יישללו מהמאחר עד הסדר הקנס.
הקנס יבוטל או יופחת על ידי מנהלת הספרייה או אחראית שרותי ההשאלה במקרים הבאים:
במקרה של יציאה למילואים ניתן לשאול ספרים לכל התקופה, בתנאי שיש לספרייה מספיק עותקים. לצורך כך נדרש להציג את צו המילואים.
תשלום הקנס יבוצע באופן מקוון או במדור שכר לימוד.
תאריך: 14.4.2019