ספרייה

אודות הספרייה

במכללה ספרייה מרכזית אחת, המשרתת את כל היחידות האקדמיות.
אוסף הספרייה מכיל למעלה מ-230,000 פריטים: ספרי לימוד, עיון וספרות יפה, כרכי כתבי עת, פרויקטים, תקליטורים, שקופיות, הרצאות, תקנים, תדפיסים ומפות.
מרבית הפריטים באוסף הינם דיגיטליים ובהם למעלה מ 148,000 ספרים אלקטרוניים, כ 31,000 כתבי עת דיגיטליים בתחומי STM – מדע, טכנולוגיה ורפואה, 267 הרצאות מוקלטות, ואוסף פרויקטים הכולל 3,192 פרויקטים, מתוכם 70 פרויקטים לתואר טכנאי, 1830 פרויקטים לתואר הנדסאי, 1,215 פרויקטים לתואר ראשון (BTECH + BSC) וכן 75 פרויקטים לתואר שני.
אוסף השאלה מתמדת – לרשות הסטודנטים אוסף ספרים להשאלה סמסטריאלית ושנתית של ספרי לימוד וטקסט, בעלות נמוכה, המנוהל על ידי “מכלול” בקמפוס.
בספרייה 34 עמדות מחשב מהן 26 עמדות לשימוש הסטודנטים, וכן מכונות צילום, מדפסות וסורק.

מספר טלפון לבירורים: 04-9901967

מספר פקס: 04-9901880

טלפון וואטסאפ: 053-9259539

יש להגדיר את מספר הטלפון כאיש קשר בנייד או לסרוק את הברקוד: 

ברקוד וואטסאפ אל הספרייה

  • השירות זמין בימים א’-ה’ בין השעות 10:00-18:00
  • השירות באמצעות יישום זה הינו בנושאים כלליים, למידע מפורט יותר ניתן לפנות אלינו בדלפק השירות בספרייה או בטלפון 04-990967/52 או באמצעות הדוא”ל lib_cir@braude.ac.il
  • השירות אינו תומך בהודעות קוליות

שעות פתיחה

שעות פתיחת הספרייה:
ימים ראשון – חמישי 8:00 – 20:00
יום שישי – סגור

________________________________________________________________

שעות פעילות הספרייה בחופשת הפסח, ערב יום השואה, ערב ויום הזיכרון ויום העצמאות

בתאריכים  22-29.4.24 – חג הפסח וחול המועד – הספרייה תהיה סגורה.

בתאריך 5.5.24 יום א’ – ערב יום השואה – הספרייה תהיה פתוחה בין השעות 8:00-18:00.

בתאריך 12.5.24 יום א’ – ערב יום הזיכרון – הספרייה תהיה פתוחה בין השעות 8:00-18:00.

בתאריך 13.5.24 יום ב’ – יום הזיכרון – הספרייה תהיה פתוחה בין השעות 8:00-13:00.

בתאריך 14.5.24 יום ג’ – יום העצמאות – הספרייה תהיה סגורה.


סטודנטים ואורחים יקרים,

בשל הגידול בכמות הסטודנטים והביקוש לשירותי הספרייה במקביל להתמעטות מרחבי הלימוד בקמפוס, הכניסה לספרייה והשימוש בשירותיה יתאפשרו לסטודנטים של המכללה האקדמית להנדסה בלבד.

תודה על ההבנה


הספרייה זמינה, לכל דבר ועניין, בערוצי ההתקשרות הבאים:

טלפון 04-9901967/52

ווטסאפ 053-9259539

דואר אלקטרוני לצוות הספרייה

שירותי ההשאלה נפסקים רבע שעה לפני סגירת הספרייה.

על השינויים בקיץ ובחגים יש לברר במספר הטלפון 04-9901967.

כללי התנהגות

סטודנטים יקרים,

  • סטודנטים היוצאים מהספרייה אינם רשאים להשאיר את חומרי הלימוד שלהם על השולחן. סטודנטים אחרים רשאים להזיז אותם וללמוד באותו השולחן
  • אין לצאת מהספרייה ולהשאיר חפצי ערך, כגון: מחשב נייד, טלפון סלולארי, כסף וכו’
  • אין להכניס לספרייה אוכל ושתייה, חוץ ממים
  • שולחן לימוד בספרייה מיועד ל- 4 סטודנטים. אין להוסיף כיסאות לסטודנטים נוספים. במקרה שסטודנטים מעוניינים להצטרף לשולחן שלא מאויש על  ידי 4 סטודנטים, אין למנוע זאת מהם
  • אסור לנתק שקעי חשמל של מחשבים ומדפסות בספרייה

תאריך: 14.6.2023

מחלקות הספרייה

  • השאלה

    השאלת ספרים
    שירותי מחלקת ההשאלה ניתנים רק עם הצגת כרטיס סטודנט מעודכן. השאלה מתבצעת עם הצגת הספר המבוקש.
    ההשאלה הינה אישית ואין הקורא יכול להעביר זכויות השאלה לקורא אחר. תאריך ההחזרה מחייב את הקורא להחזיר במועד זה.

    ספריית המכללה מסודרת על פי שיטת המיון של דיואי. הכרת השיטה מקלה על הקורא את ההתמצאות ואיתור החומר בספרייה.
    קבוצות הקוראים הזכאיות להשאלה:
    1.סטודנטים לתואר ראשון (BSc ) ולתואר שני ((MSc , וסטודנטים ללימודי הוראה ולהשלמות יום וערב לתארים שונים – – עד 20 ספרים בו זמנית.
    2.תלמידי מכינות להנדסה – 4 או 10 ספרים בו זמנית, בהתאם לסוג המכינה.
    3.סגל ההוראה –עד 25 ספרים בו זמנית.
    4.בוגרי המכללה (במשך שנה אחת בלבד לאחר קבלת התואר, ועם הפקדת המחאת בטחון ע”ס 500 ש”ח) – – שני ספרים.
    5.קוראי חוץ (עם הפקדת המחאת בטחון ע”ס 500 ש”ח, ואישור שנתי שוטף) – – ספר אחד.

    תקופות השאלה:
    ספרי האוסף הרגיל – 7 ימים.
    ספרי לימוד מבוקשים – 7 ימים.
    ספרי קריאה – 16 יום.

    ספרים בעלי פסים צבעוניים מוגבלים כדלקמן:

    בעלי פס אדום – – יעץ, אינם להשאלה.
    בעלי פס צהוב – – כתבי עת, אינם להשאלה.
    בעלי פס כחול – – ספרי לימוד לשימוש בספרייה בלבד ואינם להשאלה.
    בעלי פס כסוף – ספרי השאלה מתמדת בהשכרה ב”מכלול” לסמסטר או לשנה אקדמית מלאה.
    בעלי פס שחור –- שמורים, לשימוש בספרייה בלבד, ולהשאלה עם הפקדת כרטיס סטודנט, ממועד סגירת הספרייה עד 8:00 בבוקר, שעת פתיחת הספרייה, או לסוף שבוע, מיום ו’, באותם תנאים.הארכת תקופת ההשאלה
    הארכת תקופת ההשאלה ניתנת גם ללא הבאת הספר לספרייה, בתנאי שאינו מוזמן ע”י קורא אחר.
    ההארכה ניתנת לתקופות בנות 7 ימים כל אחת. על הקורא מוטלת האחריות להחזיר ספר מוזמן במועד ההחזרה ללא תנאי אם לא התבצעה הארכה. עליו להגיע לספרייה עם הספר, גם אם הוא מחוץ לתחומי המכללה.
    מדי לילה מתבצעת הארכה אוטומטית במערכת הספרייה לכל הספרים המושאלים שלא הוזמנו.
    הארכה זאת נמשכת עד חצי שנה, ובסיומה על הקורא להשיב את הספר לספרייה או לשאלו מחדש.

    הזמנת ספרים
    הזמנת ספרים על ידי הקוראים מתבצעת דרך קטלוג הספרייה.
    אין קורא יכול להזמין ספר שעותק שלו כבר נמצא בידו.
    הגעת ספר מוזמן מצוינת בכרטיס הקורא המזמין, וכן נשלח לקורא אמייל המודיע שהספר ממתין עבורו. ספר מוזמן ממתין לקורא יומיים בלבד בדלפק ההשאלה.

    החזרת ספרים
    על הקוראים לשמור על שלמות הספרים.
    החזרת ספרים מתבצעת ע”י הנחת הספר בארגז ההחזרה שבדלפק ההשאלה.
    אי החזרה במועד הנקוב יביא לשלילת זכות ההשאלה של הקורא, כדלקמן:
    על כל תקופה בת 7 ימי אחור תישלל זכות ההשאלה ל-10 ימים.
    איחור מעל 7 ימים יחויב בקנס בסך של 3 ש”ח ליום או לחלק ממנו.
    אחור בהחזרת ספר ממחלקת השמורים יביא לקנס כפול.
    על הקורא לעקוב אחר מצב השאלותיו והזמנותיו באמצעות כרטיס הקורא בקטלוג הספרייה.

    ספרים אבודים
    על הקוראים לפצות את הספרייה תמורת ספרים שאבדו או הושחתו.
    על הקורא לרכוש עבור הספרייה ספרים חליפיים.

  • השאלה בין ספרייתית

    לשירות קוראי הספרייה, המרצים והסטודנטים, עומדת ההשאלה הבין ספרייתית. במסגרת שירות זה מובאים חמרי למידה והוראה עבור הקוראים מספריות אחרות ומשירותי מידע בארץ וברחבי העולם. השירות חינם למרצים ועלותו לסטודנטים בהתאם לעלויות הנדרשות מהספרייה.

  • יעץ
    מחלקת היעץ בספרייה מתווכת בין הקורא לבין שפע המידע שבספרייה. היא מסייעת בהכרת אוספי הספרייה וחיפוש מידע.
     
    שירות היעץ מתחיל בדלפק ההשאלה. העזרה ניתנת במספר מישורים:
    1.תפעול המערכת ברמת איתור פריטים ומידע על נתוני השאלה והזמנה של קורא.
    2.שימוש במאגרי המידע.

    3. עריכת חיפושים.

    מחלקת היעץ ממליצה על השימוש ב- Mendeley, לארגון המידע הביבליוגרפי של עבודות הקוראים. בכלי זה ניתן לאמץ את שיטת הציטוט המועדפת על המחלקה בעת הגשת עבודות המחקר.

    אוסף ספרי היעץ נמצא בסופו של הטור השמאלי של הכונניות בקומת הכניסה לספרייה, וכולל מילונים, אנציקלופדיות. ספרים אלה מסומנים בפס אדום ואינם ניתנים להשאלה.
  • כתבי עת
    אוסף כתבי העת בספרייה כולל מעל 30,000 כותרים, רובם מקוונים.
    כתבי העת הכרוכים, הלועזיים והעבריים, מסודרים על פי נושאיהם בסוף טור הכונניות הימני, בקומפקטוס, בקומת הכניסה של לספרייה.
    החוברות השוטפות מוצגות על כונניות כתבי העת, בחלוקה נושאית,  בכניסה לספרייה מצד ימין.
    כל כרכי כתבי העת מסומנים בפס צהוב, ואינם להשאלה. כן לא ניתן להשאיל את החוברות השוטפות.
    בעת צילום המאמרים יש לשמור על היקף מתאים לעמידה בחוק זכות יוצרים ושימוש הוגן.
  • מדיה

    מחלקת המדיה כוללת את החומר הלא-ספרי הכולל מפות, תקליטורים ו – USB, שקופיות והרצאות וידאו. הגישה אל ההרצאות אפשרית מקטלוג הספרייה, מכל עמדה ברחבי הקמפוס ומחוצה לו. ההרצאות ניתנות לדלייה על פי נושא ומשמשות ללימוד שוטף ולתרגול נוסף.

  • רכש

    מחלקת הרכש עוסקת ברכש חומר ספרי ולא-ספרי, עברי ולועזי, עבור הספרייה. מדיניות הרכש מנחה את הספרנים לענות על צרכי הלימודים על פי בקשות המרצים ועל פי הצורך המסתמן בספרייה במשך השנה.
    מחלקת הרכש שומרת על מידע מעודכן בנוגע למצאי הספרות המקצועית הלועזית בעולם באמצעות קטלוגים שוטפים , וממליצה לכל המרצים להיות עמה בקשר כדי לאתר נתונים מדוייקים תהליך זה חיוני להזמנת הפריטים הנכונים לצורך המרצה ותלמידיו. הפריטים המבוקשים על-ידם; מחבר, כותר, מו”ל, מהדורה, שנה,ISBN וכדומה.
    לרשות המרצים טופס מתאים לנושא זה. הקישו כאן לצפייה בטופס, להדפסתו ולמילויו.
    אפשר גם לשלוח את פרטי ההזמנה בדואר אלקטרוני, אל הספרייה.

    מדיניות הרכש של ספריית המכללה עומדת על רכישת ספר אחד לכל שישה סטודנטים לכל פריט מקריאת החובה, וספר אחד לקורס לכל פריט שהינו קריאת רשות, פרט לרכישת ספר נוסף מקריאת החובה למרצה, המושאל לו למשך הקורס.

  • קטלוג

    מחלקת הקטלוג עוסקת בתיאורם הפיסי של פריטי הספרייה ובשילובם בקטלוג. תוך כדי הקיטלוג, מוקצים לפריטים כותרי נושאים/מילות מפתח, הן בעברית והן בלועזית, לתיאור נושאי העניין בהם הם עוסקים. כותרי נושאים/ מילות מפתח אלה מאפשרים דליית מידע ממוקדת לפי נושא מקטלוג
    הספרייה. קטלוג הספרייה שואף לעמוד בתקני מערכת הכללים AACR2, FRBR, FRAD, MARC , ו- RDA ומטרתו להגיע להשתלבות במערכת הקטלוג האקדמית הלאומית ולהשתתף ברשימות המונוגרפיות והסדרונים הנמצאים בספריות האקדמיות של ישראל וברחבי העולם.

  • מיון
    חלקת המיון עוסקת בתיאור תוכנם של הפריטים הנרכשים, ע”י הקצאת קוד ההעמדה על המדף, המשמש גם לתיאור נושאם. מערכת הקודים הנה של מערכת Dewey Decimal Classification) DDC)

    הקשה כאן תקשר אותך לתיאור מפורט יותר של מערכת זאת.

    לצד מערכת הקודים של ה-DDC , מתוארים הפריטים בקטלוג בעזרת מילות מפתח נושאיות, המאפשרות לקבל רשימות ביבליוגרפיות בנושא מבוקש.

השאלת ספרים - נוהל איחורים וקנסות

עקב הצורך לשמור על רמת השירות של הספרייה עבור כלל קוראי קהיליית המכללה, נוקטת הספרייה במדיניות קנסות בגין איחורים.

הארכת הספרים המושאלים בספרייה מתבצעת אוטומטית, עד 6 חודשים, כל זמן שהספר לא הוזמן על ידי קורא אחר.

אין הארכה אוטומטית לספרים מוזמנים (על ידי אחרים), “שמורים” (השאלת לילה או סוף שבוע) ומילונים.

הקוראים מחוייבים להתעדכן באופן תדיר ב”כרטיס הקורא” באתר הספרייה במצב הפריטים המושאלים.

המערכת שולחת לדואר האלקטרוני של הקוראים הודעות על מועד החזרת הספרים. הקוראים מתבקשים לוודא שכתובת הדואר האלקטרוני שלהם עדכנית ופעילה.

איחור בהחזרת ספרים – קנסות:

אי החזרת פריט בזמן גורמת מידית להטלת קנס ולחסימת כרטיס הקורא.

במקרה של איחור ראשון יהיה ויתור בשל פעם ראשונה, לאחר הסבר הנוהל.

קנסות מצטברים במקרים שונים:

  1. איחור בהחזרת ספרים מוזמנים (על ידי אחרים).
  2. איחור בהחזרת ספרים “שמורים” (השאלת לילה או סוף שבוע).
  3. איחור בהחזרת מילונים (מושאלים רק למבחן או לשיעור).
  4. איחור בהחזרת ספרים בתום ההארכה האוטומטית. כדי למנוע צבירת קנס ניתן להחזיר ולשאול מחדש.

עבור כל יום איחור יגבה קנס של 3 ₪ ליום איחור/לפריט.

שרותי הספרייה יישללו מהמאחר עד הסדר הקנס.

הקנס יבוטל או יופחת על ידי מנהלת הספרייה או אחראית שרותי ההשאלה במקרים הבאים:

  1. מסיבה רפואית – על ידי הצגת אישור רפואי ותאריכי מחלה התואמים לתאריכי האיחור.
  2. עקב מחלת בן משפחה קרוב וכאשר הקורא הצהיר כי נדרש לסייע לבן המשפחה. ההחלטה על ביטול הקנס נתונה לשיקול דעת מנהלת הספרייה או אחראית שרותי ההשאלה.
  3. חתונה – כאשר תקופת האיחור מקבילה לתקופה של שבוע מיום החתונה ומצורף צילום של תעודת נישואין.
  4. לידה.
  5. שמירת הריון בהצגת אישורים רפואיים.
  6. שירות מילואים בהצגת אישור.
  7. אבל על פטירת קרוב משפחה מדרגה ראשונה.
  8. מקרים חריגים במיוחד, יידונו על ידי מנהלת הספרייה וההחלטה למחול על קנס או חלקו יהיו על פי שיקול דעתה.

במקרה של יציאה למילואים ניתן לשאול ספרים לכל התקופה, בתנאי שיש לספרייה מספיק עותקים. לצורך כך נדרש להציג את צו המילואים.

תשלום הקנס יבוצע באופן מקוון או במדור שכר לימוד.

תאריך: 14.4.2019

תקנון

תקנון הספרייה – תמצית

  • הקוראים מתבקשים למלא אחר תקנון הספרייה
  • רישומי הספרייה הם אלו הקובעים לעניין השבת פריטים שהושאלו מהספרייה
  • על-פי תמצית התקנון המצוטטת כאן מחויבים  חלק מהקוראים, בהתאם למסגרת הלימודים, להפקיד המחאה בסך 500 ש”ח כתנאי לקבלת שירותי הספרייה
  • על הקוראים להחזיר את הספרים במועד שנקבע להם, לשמור על השקט, ולא להכניס מאכל ומשקה לתחומי הספרייה
  • אי החזרת ספרים במועד גוררת שלילת זכות ההשאלה לזמן קצוב או לקנסות כספיים
  • יש להיכנס באופן שוטף לכרטיס הקורא ולעקוב אחרי מועדי ההחזרה של הפריטים שברשותכם. אין להישען אך ורק על התזכורות הנשלחות מן המערכת בשל תקלות תקשורת
  • ההשאלה בספרייה הינה אישית בלבד, ומותנית בהצגת כרטיס סטודנט או כרטיס מרצה
  • תקנון הספרייה

ייעוץ לימודים